Premiären Mamma Mia

Så nu kommer min recension av Mamma Mia premiären.
Jag och Elli gjorde oss en plats nära röda mattan en halvtimma innan alla kom.Jag och Elli hade gjort oss finklädda och stog ivriga för att vänta in kändisarna.Först kom det bara en massa producenter som ingen visste vem det va men efter ett tag kom Eva Fröliing med dotter (!),Jonas Gardell,Mark Levengod,Mikael Persbrandt,Peter Jöback,Helene sjöholm,Tommy körberg och en massa andra kändisar som jag inte kan namnet på.Vi fick en snabb titt av Benny Andersson också men han smet förbi röda mattan och gick direkt till pressen istället med frugan sin.Tjugo i sju kom soldatorkestern och spelade en truddelutt.Efter det började dem skådespelarna från själva filmen strömma in.Meryl Streep var en urtrevlig dam som hälsade på sina fans.Fick verkligen ett gott intryck av henne.Sen kom han skådespelaren som spelar James bond (förlåt är jätte dålig på namn) och efter det Amanda,hon som spelar dottern.Efter det va det klart och då hade det gått två och en halv timme och mina fötter värkte som attan.Det va iallafall superkul.Att få se Meryl Streep i sverige händer once in a lifetime!

När vi ändå nu pratar om kändisar.Tycker ni igentligen inte att det är rätt så nonchalant med röda mattor.Där går kändisar på andra sidan och vinkar till oss som om vi vore deras undersåtar och dem våra kungar och drottningar.Om man nu inte som Mikael Persbrandt bara går förbi och inte ens slänger en blick mot oss som står där och hoppas på att få en bild på honom.Sen finns det ju också dem som faktiskt respekterar att det står människor på andra sidan och önskar att dem fick vara dem.Som Helene Sjöholm och Meryl Streep.Peter Jöback var också snäll men han ställde sig några tre meter ifrån oss som om vi nrsomhelst skulle bita honom eller något sånt.Inte för att jag tror att han tänkte så men jag tycker fortfarande att röda mattan är fel.Det borde inte finnas.........

Har jag helt fel tycker ni?
/sarah


Kommentarer
Postat av: Natalie

sv: härligt o höra, ja men visst 24 =P själv då?

2008-07-06 @ 04:28:47
URL: http://natalies.se
Postat av: Sibel

å tack :D

2008-07-06 @ 21:53:12
URL: http://sibeeel.blogg.se/
Postat av: Natalie

sv; yes sthlm bor ja i

2008-07-07 @ 00:20:43
URL: http://natalies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0